• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad göra? Akut behov av lån

E

Enok

Gäst
Poäng: 0
Hej, jag sitter i knipan och skulle behöva råd.

Har 19 ff
215000 synligt blanco.
19% riskprognos
Aldrig haft något ärende hos kronofogden.

Riskprognosen har gått upp i.o.m några dumma UC senaste tiden.

Skulle akut behöva ca 20000, men drömmen vore att kunna ta ett samlingslån på 80000

Tror ni att jag har chans på endera den ena eller den andra? Sökte 20000 via lendo igår, men fick inget erbjudande.
Har man större chans om man söker direkt hos någon bank som samlingslån? Eller är det bara att acceptera att det är kört att få något?

Tack på förhand!
Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nisse

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
30 Juni 2011
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Är nog kört via tills du blivit av med ett gäng förfrågningar. Skulle möjlgtvis vara Aasa kredit som kan bevilja en slant.
Du kan ju dock knalla ner till din bank och försöka förklara situationen. Kostar inget o försöka iaf.

Annars hade jag testat primal capital upp till 35 k utan uc .

Credway upp till 20 000 med relativt hyggliga villkor för att vara den typen av kredit.

Annars finns ju ett helt gäng krediter upp till 20k, everyday, Ferratum , lånbutiken inga toppen räntor men kan ju vara en kortsiktig lösning tills dina förfrågningar försvunnit

Lycka till
 
Senast ändrad:
K

KoKoKo

Gäst
Poäng: 0
Cashbuddy och Cash2you skulle nog kunna bevilja med de förutsättningarna. Skitränta förstås men är man i knipa.. tror annars du ska satsa på icke UC genererade lån.. credway, everydsyplus. Flexkredit etc. Sök efter kontokrediter. Alla dessa lån är förstås skit ur ett långsiktigt perspektiv.

Hoppas det löser sig :)
 

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
När har dina UC FF registrerats?
Försvinner vissa inom kort?
Ring till Lendo och be att prata med en handläggare, kan hjälpa dig med vad som kan göras för att förbättra din riskprognos.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
363
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Hej, jag sitter i knipan och skulle behöva råd.

Har 19 ff
215000 synligt blanco.
19% riskprognos
Aldrig haft något ärende hos kronofogden.

Riskprognosen har gått upp i.o.m några dumma UC senaste tiden.

Skulle akut behöva ca 20000, men drömmen vore att kunna ta ett samlingslån på 80000

Tror ni att jag har chans på endera den ena eller den andra? Sökte 20000 via lendo igår, men fick inget erbjudande.
Har man större chans om man söker direkt hos någon bank som samlingslån? Eller är det bara att acceptera att det är kört att få något?

Tack på förhand!
Mvh

Har du Bank Norwegians kreditkort? Sökte samlingslån där med ungefär samma score (dock färre ff ) fick nej till samlingslån men erbjudande om kreditkortet med 20000 kredit på. Tar ju en UC såklart. Vad har du för årsinkomst?
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Ni som fått lån beviljade av Cash2you: hur lång tid tog det innan ni fick svar?
Jag ansökte om 10 000kr, uc togs, och efter det fick jag ett erbjudande om att låna antingen de 10 000kr jag sökte eller 25 000kr. Min ekonomi tillät det högre beloppet stod det.
Är det ett tecken på att man är godkänd?
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Ni som fått lån beviljade av Cash2you: hur lång tid tog det innan ni fick svar?
Jag ansökte om 10 000kr, uc togs, och efter det fick jag ett erbjudande om att låna antingen de 10 000kr jag sökte eller 25 000kr. Min ekonomi tillät det högre beloppet stod det.
Är det ett tecken på att man är godkänd?

Brukar vara avslag på skärmen om man inte är godkänd.
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Ok! Det var bra att höra.
Men sen stod det att besked kommer med brev om ca 2 dagar. Vem tusan skickar beskedet med brev numera när man signerat med bank id??? :)

Har du signerat skuldbrevet med bankid så skulle jag vilja säga att du fick lånet godkänt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp